Lisää aktiivisuutta koulupäiviin!

Kannaksessa on tavoitteena lisätä aktiivisuutta jokaisen koulussa toimivan arkipäiviin. Tässä muutamia aktiivisuutta mahdollistavia asioita.

Välituntiliikunta

Kannaksen alasalia ja peilisalia voi käyttää välituntisin ja hyppytunneilla, mikäli niissä ei ole tuntia meneillään. Tilat ovat liikkumista varten, joten hengailut hengaillaan muualla. Opiskelijakunnan hallitus on hankkinut erilaisia liikuntavälineitä, joita on toivottavaa käyttää välituntisin. Välineitä säilytetään vihreässä saavissa liikuntavaraston välitilassa, jonne pääsee salin puolelta ilman avainta. Omat jäljet siivotaan eli kun otat välineen tai maalin käyttöösi, viet sen käytön jälkeen myös takaisin paikoilleen. Omat roskat huolehditaan myös roskakoriin saakka, jotta ne eivät ole seuraavan käyttäjän tiellä. Ulkokengät jätetään salin ulkopuolelle käytävään tai pukuhuoneisiin. Pidetään järjestys ja siisteys kunnossa niin kaikilla on paljon mukavampaa! Ongelmatilanteissa kääntykää heti liikunnanopettajien puoleen.

Ulkokoripallo

Ala-aulaan vahtimestarin kopin viereen sijoitetaan ulkokäyttöön tarkoitettu koripallo. Se on tarkoitettu Kannaksen opiskelijoiden välituntikäyttöön Kannaksen pihan koripallokentällä. Kun otat pallon käyttöön, viet sen käytön jälkeen myös takaisin paikoilleen. Omat roskat huolehditaan pihallakin roskakoriin saakka.

Pingispöytä

Kannaksen lukion opiskelijakunnan hallitus on hankkinut pingispöydän lukiolaisten käyttöön. Käyttäkää ja arvostakaa sitä! Annetaanhan kaikille mahdollisuus pelata. Turnaukset, rankingit sekä sunnuntaipelailut ovat kaikki toivottavia. Kenties haastatte joskus opettajiakin pelaamaan.

Mailat ja pallot ovat opiskelijoiden vastuulla. Jos jotakin menee rikki, siitä pitää ilmoittaa. Väärinkäytöksiä ehkäisee onneksi se, että turvakamerat osuvat sopivasti pöytään. Varavälineitä voi kysellä opiskelijakunnan hallituksen jäseniltä.

Kuntosali

Kannaksen kuntosali on vapaasti käytettävissä silloin, kun liikuntatuntilaiset eivät käytä sitä. Merkitse käyntisi oven vieressä olevaan listaan joka kerta, kun käyt salilla. Huolehditaan yhdessä laitteiden toimivuudesta ja kuntosalin siisteydestä. Välineet ja painot laitetaan aina takaisin paikoilleen ja roskat viedään roskakoriin. Jos jokin on epäkunnossa tai menee rikki, siitä ilmoitetaan seinällä olevaan listaan tai liikunnanopettajille.

Kuntosaliopastus

Kuntosalilla järjestetään kuntosaliopastusta maanantaisin ruokavälitunnilla (alkaen 12.9.) klo 11.15-11.45. Sinne voivat niin aloittelijat kuin kokeneemmatkin tulla kysymään laitteista tai hakemaan treenivinkkejä.

Puulaaki (vapaa pelivuoro)

Tiistaisin (13.9. alkaen) klo 16–17 opiskelijoilla on mahdollisuus pelata alasalissa toivomiaan pelejä (sähly, koripallo, sisäjalkapallo jne.). Klo 16:00 sovitaan yhdessä laji, jota sillä kerralla pelataan. Opiskelijakunnan hallituksen jäseniä on mukana organisoimassa pelejä. Kaikentasoiset kuntoilijat ovat tervetulleita pelaamaan!

Mitä haluaisit lisää?

Kaikenlaiset ideat aktiivisuuden lisäämiseksi ovat erittäin tervetulleita! Ota yhteyttä opiskelijakunnan hallitukseen tai seuraaviin opettajiin: Nelli Hagman, Hanna Lehmusto tai Tommi Vornanen