Kannaksen lukio tukee kummilasta Sri Lankassa

Kannaksen opiskelijakunta kantaa oman kortensa kekoon köyhempien avustamisessa osallistumalla World Vision -järjestön toimintaan, ja meillä onkin ollut jo useamman vuoden ajan oma kummilapsi. Kummilapsemme Udeshika on srilankalainen nuori tyttö, jonka opintoja ja hyvinvointia tuemme vuosittain. World Vision tarjoaa yksityishenkilöille ja isommille yhteisöille mahdollisuuden auttaa parantamaan hyvinvointia, elintasoa ja koulunkäyntiä kehitysmaissa.

Udeshika on 10-vuotias ja käy viidettä luokkaa. Saimme loppuvuodesta Sri Lankasta postia, jossa tuli mukana vuosittainen katsaus hänen elämästään. Tässä ilmeni, että Udeshika perheineen voi hyvin ja on pystynyt tukemme avulla osallistumaan esimerkiksi erilaiseen kerhotoimintaan koulun ohella. Tätä myötä kertoo saaneensa enemmän ystäviä ja itsevarmuutta. Hän on myös pystynyt parantamaan perheensä elintasoa opettamalle heille perusteita hygieniasta. Perhe on istuttanut myös oman puutarhan, joka tarjoaa heille tuoretta ravintoa ekologisesti.

Kummilapsitoiminnan kautta Kannaksen lukio on pystynyt auttamaan yksinkertaisella tavalla, jolla on suuri merkitys. Vuosittain pystymme tarjoamaan apua, joka tuottaa selviä tuloksia ja vaikuttaa apua tarvitsevien elämään.

teksti: opiskelijakunnan hallituksen kummilapsivastaavat Melina Vuorinen ja Pinja Leivonen.