YO-info

Syksyn 2017 yo-kokeet alkavat ma 11.9. vieraan kielen (pitkä oppimäärä) kuuntelukokeella. Tämän artikkelin lopussa on tärkeät ohjeet sähköisiin kokeisiin osallistuville kokelaille.

Kannaksen lukion opiskelijoiden yo-kirjoitukset syksy 2017
pvm KUUNTELUKOE paikalle saavuttava alkaa paikka
ma 11.9. vieras kieli, pitkä oppimäärä
englanti klo 8.00 klo 8.30 Terijokisali, Kannas
venäjä klo 10.45 klo 11.00 Kielistudio 306, Kannas
ti 12.9. vieras kieli, lyhyt oppimäärä
englanti klo 10.30 klo 11.00 Lahden lyseo
venäjä klo 13.00 klo 13.15 Kielistudio 306, Kannas
pvm KIRJALLINEN KOE paikalle saavuttava alkaa paikka
pe 15.9. äidinkieli, tekstitaito klo 8.30 9.00 Terijokisali, Kannas
ma 18.9. PS, FF, HI klo 8.15 9.00 Terijokisali, Kannas
FY, BI klo 8.30 9.00 Terijokisali, Kannas
ke 20.9. vieras kieli, pitkä oppimäärä EA, VA klo 8.30 9.00 Terijokisali, Kannas
pe 22.9. toinen kotim. kieli, ruotsi, keskipitkä oppim. klo 8.15 9.00 Terijokisali, Kannas
ma 25.9. matematiikka, pitkä ja lyhyt oppimäärä klo 8.30 9.00 Terijokisali, Kannas
ke 27.9. äidinkieli, esseekoe, S2 klo 8.30 9.00 Terijokisali, Kannas
pe 29.9. GE klo 8.00 9.00 Ahtialan koulu
UE, ET, YH, TE klo 8.15 9.00 Terijokisali, Kannas
KE klo 8.30 9.00 Terijokisali, Kannas
ma 2.10. vieras kieli, lyhyt oppimäärä SC klo 8.00 9.00 Lahden lyseo
VC, EC klo 8.30 9.00 Lahden lyseo
Sähköiset kokeet on merkitty sinisellä värillä. Huomaa aikaisempi saapumisaika.

JOKAISEN SÄHKÖISEEN YO-KOKEESEEN OSALLISTUVAN ON TULTAVA TESTAAMAAN LAITTEENSA TERIJOKISALIIN TI 12.9. KLO 9.45. Mukana pitää koneen lisäksi olla kaikki tarvittavat lisälaitteet langallisena (esim. kuulokkeet, hiiri, erillinen näppäimistö). Jos sinulla on oppitunti tuolloin, ilmoita opettajalle etukäteen, että olet laitetestauksessa.

Kokelas itse vastaa siitä, että hänen koneensa toimii Abitti-järjestelmässä (tietoa Abitti-järjestelmässä toimivista koneista osoitteessa https://digabi.fi/hwdata/)

Kokelas itse vastaa myös siitä, että hän osaa käynnistää oman koneensa Abitti-järjestelmään (muutamien laitemerkkien ohjeita USB-boottaukseen osoitteessa https://craftedflash.com/info/how-boot-computer-from-usb-flash-drive)

Koska Kannaksen lukiossa sähköiset yo-kirjoitukset suoritetaan langallisena, opiskelijan tietokoneessa pitää olla mahdollisuus käyttää Ethernet-kaapelia. Jos koneessa ei ole omaa Ethernet-paikkaa, täytyy käyttää USB-Ethernet-adapteria. Opiskelija itse tuo adapterin.

Tutustu myös vielä kerran rauhassa kotona  YTL:n ohjeeseen opiskelijalle sähköiseen YO-kokeeseen. Ohjeessa kerrotaan muutamia käytännön vinkkejä mm. siitä, miten vastaustilaa voi säätää (tässä suora linkki videoihin).

Kysy ja varmista epäselvät asiat hyvissä ajoin tietotekniikan opettajiltamme Maarit Peräsalolta tai Jukka Kalliolehdolta. Katso myös tarkat koekohtaiset ohjeet osoitteesta www.ylioppilastutkinto.fi

OHJEET AHTIALAN KOULUSSA 29.9.2017 YO-KOKEESEEN OSALLISTUVILLE MAANTIETEEN KOKELAILLE

Sähköiseen maantieteen yo-kokeeseen osallistuvien kokelaiden on oltava Ahtialan koululla viimeistään klo 8.00. Koe on liikuntasalissa, ja sisään tulla parkkialueen puoleisesta sivuovesta. Pysäköinti tapahtuu Sepänniemen urheilukentän reunalle. (Kaupungista päin tullessa matkaa jatketaan Ahtialan koulun jälkeen Ahtialantietä pitkin noin 600-700 metriä, minkä jälkeen käännytään vasemmalle Sepänniemenkadulle, jota jatketaan Sepänniemenkujaa pitkin urheilukentälle. Urheilukentältä on matkaa pyörätietä pitkin noin 200 metriä Ahtialan koululle. Pysäköintiin kannattaa varata kunnolla aikaa.)

OHJEET LAHDEN LYSEOSSA 2.10.2017 YO-KOKEESEEN OSALLISTUVILLE LYHYIDEN KIELTEN KOKELAILLE

Sähköiseen saksan yo-kokeeseen osallistuvat kokelaat A-rakennuksen aulaan klo 8.00, paperiseen englannin tai venäjän kielen kokeeseen osallistuvat A-rakennuksen aulaan klo 8.30. Katso myös Lahden lyseon ohjeet kokelaille. Pysäköintitilaa löytynee Kisapuiston vierestä.