Kevätlukukausi tuo Kannakseen paljon kansainvälisiä vieraita

Kannaksen lukio isännöi koko ensi viikon ajan Erasmus+-kansainvälisyysvierailua. Vastaanotamme vieraiksemme opettajia ja opiskelijoita Saksasta, Belgiasta, Portugalista ja Italiasta. Kaikkiin näihin maihin myös meidän opiskelijamme tekevät tai ovat jo tehneet vastavierailut. Kyseessä on ainoa ranskankielinen Erasmus+-projekti koko Suomessa. La classe en action! -nimisen projektin teemoja ovat suvaitsevaisuus ja erilaisten opetusmenetelmien käyttö (käänteinen luokkahuone, taide, pelit) kielenopetuksessa.

Lisäksi helmikuussa Kannaksessa on jälleen paljon kansainvälisyystoimintaa, nimittäin samaan aikaan toteutetaan peräti kaksi eri kv-vierailua: opiskelijavaihtoviikot espanjalaisen Manuel de Montsuar -koulun opiskelijoiden kanssa, ainutlaatuinen espanjankielinen projekti, sekä We Are Europe 3 -projekti, jonka puitteissa saamme ystävyyskoulukumppanimme Ranskasta luoksemme.