Lakitusharjoituksen ja lakkiaispäivän aikataulu

Uusille ylioppilaille järjestetään lakitusharjoitus Sibeliustalossa perjantaina 1.6. klo 12.30. Harjoitus kestää enintään 1,5 tuntia. Sinne on tärkeää muistaa ottaa mukaan oma ylioppilaslakki, nimilappu ja nuppineula nimilapun kiinnittämistä varten. Mikäli et pääse paikalle, huolehdithan, että joku muu tuo lakkisi harjoitukseen. Ilmoita myös, mikäli et aio osallistua juhlaan (jos et ole sitä jo tehnyt).

Lakkiaisjuhla alkaa Sibeliustalossa lauantaina 2.6. klo 8.45. Uusien ylioppilaiden tulee olla paikalla klo 8.15 mennessä. Jokainen uusi ylioppilas voi kutsua juhlaan kaksi vierasta. Läheisille on varattu paikat pääsalin alapermannolta. Juhla kestää noin 2,5 tuntia. Juhlan lopussa uudet ylioppilaat poistuvat ensin salista ja muut vasta tämän jälkeen. Onnittelut tapahtuvat aulatilassa Vesijärven puoleisella reunalla. Näin teemme tilaa Tiirismaan lukion juhlalle, joka alkaa heti Kannaksen lukion juhlan jälkeen.

Lakkiaisjuhlan jälkeen uudet ylioppilaat siirtyvät Ristinkirkon sankarihaudoille. Siellä on oltava paikalla klo 11.45 mennessä, sillä tilaisuus alkaa tasan klo 12. Sankarihaudan tilaisuutta varten jokainen uusi ylioppilas varaa yhden ruusun laskettavaksi sankarihaudan muistomerkin juureen.