YO-juhlapäivän ohjeistus

Uudet ylioppilaat juhlivat lakkiaisiaan la 1.6.2019 Sibeliustalossa. Juhla alkaa klo 8.45. Lakitettavien on saavuttava paikan päälle klo 8.15. Ovet avataan yleisölle klo 8.30. Juhlaan voi osallistua kunkin ylioppilaan 2-3 läheistä. Vieraita pyydetään täyttämään istumapaikat mahdollisimman tiiviisti, jotta kaikki mahtuvat saliin. Juhla kestää n. 2.5 tuntia.

Oman lakkiaisjuhlan jälkeen klo 11.45 lahtelaiset ylioppilaat tekevät kunniakäynnin Ristinkirkon sankarihautausmaalle. Jokainen ylioppilas varaa mukaansa yhden ruusun tervehdyksekseen viime sodissa kaatuneille. Tilaisuuden jälkeen on valokuvaus Ristinkirkon rappusilla. Tilaisuuteen on hyvä varata aikaa noin yksi tunti. Muut tarkemmat ohjeet annetaan lakitusharjoituksessa.

Lakitettavien on saavuttava lakitusharjoitukseen pe 31.5. Sibeliustaloon klo 12.30-14. Mukaan on otettava ylioppilaslakki, jonka päälle on kiinnitetty nuppineulalla pieni nimilappu. Mikäli et pääse lakitusharjoituksiin tai et osallistu lakkiaisiin, ilmoita asiasta osoitteeseen terttu.malinen@edu.lahti.fi.

Abiturientit, jotka jatkavat opintojaan ensi syksynä, osallistuvat juhlaan yleisön puolella. He ilmoittautuvat Pirjo-opolle klo 8.15 ja menevät salissa istumaan 1. parvelle. Juhla kuuluu ryhmänohjauskurssiin.