Kannaksen lukio siirtyy etäopetukseen 17.3.

Lahden lukioissa siirrytään etäopiskeluun, joka alkaa tiistaina 17.3. Etäopiskelu jatkuu maan hallituksen linjauksen mukaisesti 13.4.2020 saakka. Opiskelu tapahtuu kotoa käsin lukujärjestyksen mukaisesti. Opettajat huolehtivat ohjeistusten antamisesta omien opetusryhmiensä opiskelijoille.

Etäopiskelu ei koske kevään ylioppilastutkinnon kokeisiin osallistuvia. Mahdollisesti koronaviruksen takia karanteeniin joutuvat opiskelijat voivat osallistua ylioppilastutkinnon kokeisiin. Heitä varten on olemassa erilliset tilat ja valvojat.

Tällä toimenpiteellä halutaan varmistaa, että lukiot kykenevät hoitamaan kuluvalle viikolle keskitetyt ylioppilastutkinnon kokeet sekä ehkäisemään koronatartuntojen leviämistä.

Mahdollisista muutoksista ja tilannetietoa tiedotetaan lukioiden henkilöstölle, opiskelijoille ja huoltajille ensisijaisesti Wilman kautta. Pyydämme seuraamaan aktiivisesti myös kaupungin lahti.fi -verkkosivuja.