IB-linjan pääsykoe perutaan – tilalle lisänäyttö etätehtävänä

Hyvä Kannaksen lukion IB:n erityistehtävälinjalle hakija,

Koronarajoitusten vuoksi perumme suunnitellun IB-linjan valintakokeen. Sen sijaan otamme käyttöön lisänäytön niiden hakijoiden osalta, jotka hakevat suomalaisen peruskoulun päättötodistuksella.
Harkinnanvaraiset hakijat valitaan erikseen ilmoitettavan valintakoemenettelyn ja muun harkinnan perusteella. IB-koordinaattori on yhteydessä harkinnanvaraisiin hakijoihin ja antaa heille erilliset ohjeet.

Valintakriteerit (suomalaisen peruskoulun päättötodistus):
1) Peruskoulun päättötodistuksen lukuaineiden keskiarvo. Alin hyväksyttävä keskiarvo Lahden kaupungin lukioissa on 7,0.
2) Lisänäyttö, pistemäärä 1-3, lisänäyttöön osallistuminen on edellytys valinnalle.
Lisänäyttöä varten lähetämme hakijoille ohjeet Opintopolkuun ilmoitettuun sähköpostiin.

Ilmoitathan rehtorille, mikäli et ole osallistumassa valintaprosessiin (jyrki.rosti@lahti.fi), niin emme turhaan yritä ottaa sinuun yhteyttä pääsykoepäivänä.

Lisänäyttö toteutetaan suunniteltuna valintakoepäivänä 23.4.2020. klo 13-14.
Tehtävä lähetetään hakijoiden sähköpostiin klo 13, ellemme päädy käyttämään jotain muuta digitaalista vaihtoehtoa. Tehtävään varattava aika ilmoitetaan myöhemmin (enintään tunti).
Lisänäyttöä varten tarvitset tietokoneen (tekstin kirjoitusta varten) ja internetyhteyden
tehtävän palaututusta varten.

Lisänäyttö tehdään itsenäisesti. Vilppi johtaa lisänäytön hylkäämiseen ja mahdollisen valinnan peruuntumiseen.
Varmistamme samana päivänä klo 11-12, että tekniikka toimii kaikilla.

Mikäli sinulla on kysyttävää, ole yhteydessä Kannaksen lukion rehtoriin,
Jyrki Rostiin:

Jyrki Rosti