Asaad Babiker nousi FC Lahden edustusjoukkueeseen

Kannaksen lukion toisen vuosikurssin opiskelija Asaad Babiker on ottanut ison askeleen eteenpäin jalkapallourallaan, sillä hänet on nostettu mukaan FC Lahden edustusjoukkueeseen. 11-vuotiaana FC Reippaan riveissä “kaverin painostuksesta” jalkapallon aloittanut Babiker on harjoitellut jo koko talven liigamiehistön kanssa. Nyt julkistettu juniorisopimus mahdollistaa pelaamisen edustusjoukkueessa, juniorijoukkueissa ja FC Reippaassa.

“Juoksuihmeeksi” luonnehditun, laitahyökkääjänä pelaavan Babikerin tavoitteena on tulevaisuudessa päästä mahdollisimman pitkälle pelaamaan isoille kentille. Liigadebyytti Suomessa tapahtunee tällä kaudella. Lukio-opinnot on tarkoitus suorittaa neljässä vuodessa, ja opon kanssa on suunniteltu lukujärjestys siten, että treeneihin osallistuminen onnistuu. Koulupäivät ovat lyhyitä, jotta jalkapalloon pystyy keskittymään.

Asaad Babikerin mielestä Kannaksen lukiossa parasta on hyvä ilmapiiri. “Kaikki tuntuvat löytävän kavereita sieltä, mikä on mielestäni erittäin hieno asia. Moni varmasti mielellään tulee kouluun, jossa on kivoja ihmisiä ympärillä”, hän pohtii.

Lopuksi hän haluaa vielä lähettää tsemiä kaikille näinä vaikeina aikoina.

Koko Kannaksen väki onnittelee Asaadia juniorisopimuksen johdosta!

Kuva: fclahti.fi