Oskari Alarannalle Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön stipendi

Kannaksen lukiosta tänä keväänä valmistuva Oskari Alaranta kirjoitti pitkästä matematiikasta huippupisteet ja saa Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiöltä 1000 euron stipendin. Matemaattisten aineiden opintomenestystään Alaranta täydensi kirjoittamalla fysiikastakin laudaturin. Koko Kannaksen lukion väki onnittelee Oskari Alarantaa!

Säätiö haluaa palkinnoilla kannustaa nuoria matemaattisten aineiden pariin. Tänä keväänä stipendin saa 176 uutta ylioppilasta. Ylioppilaille myönnettävä stipendi on Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön asiamiehen Antti Aarnion mukaan säätiön tunnetuin rahoitusmuoto. Se on tuttu monelle lukiolaiselle ja innostaa heitä tekemään parhaansa matematiikassa. Stipendillä säätiö haluaa myös viestiä opiskelijoille, että teknologia-ala tarjoaa mielenkiintoisia haasteita matemaattisista aloista kiinnostuneille.

Säätiö on jo vuosien ajan tukenut matematiikkaa monin tavoin. Viimeisimpänä panostuksena säätiö lahjoitti yli 2 miljoonaa euroa matematiikan opetukseen alakouluissa. Lahjoituksen tarkoituksena on tukea matematiikan oppimisen mahdollisuuksia laajasti.

“Säätiömme on panostanut paljon siihen, että kaikilla olisi mahdollisuus oppia matematiikkaa. On kuitenkin hyvä huomata, että matematiikan huippuosaamisen tarve ei ole vähentynyt mitenkään. Haluamme edelleen palkita myös loistavasta opintomenestyksestä ja samalla innostaa kaikkein lahjakkaimpia jatkamaan uralle, jossa katsotaan rohkeasti eteenpäin ja luodaan aivan uutta matematiikkaa. Sillä ratkaistaan maailman suuria ongelmia”, Aarnio sanoo.