Kannaksen lukion kuvataide ja teatteritaide näyttävästi mukana Lahti Fringe -taidetapahtumassa 3.–4.9. 2021

Kannaksen lukio on mukana kansainvälisessä Lahti Fringe -taidetapahtumassa. Fringen ohjelmaan pääset tutustumaan tapahtuman verkkosivujen kautta. Sieltä löytyvät myös Kannaksen lukion taiteellinen toiminta työpajoineen ja esityksineen.

Kannaksen lukion telttakatokset sijaitsevat Lanun aukiolla. Yleisölle avoimet työpajat odottavat sinua perjantaina 3.9. klo 10-11 ja 12-14 ja lauantaina 4.9. klo 11-14. Lanun aukiolla voi osallistua esim. hyönteishotellien rakentamiseen, korttien painamiseen, pinssipajaan, kivieläinten maalaamiseen sekä kasvomaski- ja katutaidepajaan. Kannaksen opiskelijat myyvät telttakatoksessa myös omia tuotteitaan: itsepainettuja ekokasseja, kortteja, pieniä tauluja ja herkkuja. Rautatienkadulla pääsee kaikki halukkaat maalaamaan hyönteisiä kadun pintaan kuvataidelinjalaisten opastuksella.

Teatteritaidekurssin opiskelijat esittävät esityksen Kiertelevä kannanotto: Tekopyhä protesti. Opiskelijat kiertelevät Lahden keskustan aluetta pe klo 12-14 ja la klo 11-14. Pysähdy katsomaan, ja eläytymään nuorten mukaansatempaavaan esitykseen. Keskustan alueella kiertelee myös kuvataidelinjan opiskelijaryhmä, jotka esittelevät Suomen Kultakauden rakkaita teoksia. Teoksen tunnistajalle on luvassa taidepostikortti.

Lämpimästi tervetuloa yksin, yhdessä, ryhmässä, ystävien kesken tai koko perheen voimalla! Työpajat sopivat kaikenikäisille. Työpajassa ja toimipisteellä toivomme käytettävän kasvomaskia.

Kannaksen lukion Lahti Fringe Festival työryhmä:
Tytti Jäppinen, Antti Kallio, Taina Laakkonen, Leena Valtonen

Teksti Leena Valtonen