Minun Lahteni ympäristötaidetapahtuma 21.9. – 8.10.2021

Lahden seudun kuvataideopettajat haluavat käsitellä Lahden ympäristöpääkaupunkivuoden innoittama ilmasto- ja ympäristöteemoja luomalla Lahden keskustan alueelle levittäytyvän näyttelyn Minun Lahteni. Teokset käsittelevät eri taiteen muotojen avulla sekä ilmastonmuutokseen liittyviä teemoja että Lahtea elinympäristönä. Ulkotiloihin, näyteikkunoihin ja julkisiin tiloihin sijoittuva taide on helposti kaikkien saavutettavissa. Se myös haastaa ohikulkijat pohtimaan omia ilmastokäsityksiä ja -arvoja kesken oman työmatkan, lenkin tai illanvieton. Myös eri koululuokkien on helppo ja turvallinen tutustua näyttelyn teoksiin. Jokaisen teoksen yhteydessä on teokseen ja/tai ympäristöön/luontoon liittyvä tehtävä. Teokset on sijoitettu helposti lähestyttäviin paikkoihin, joissa kaupunkilaiset kulkevat päivittäin. Teoksissa on käytetty ympäristöystävällisiä sekä kierrätysmateriaalia.

Katso tästä kuvaus teoksista ja  kartta teosten sijainnista.

Katso tästä esittely teoksista

Tervetuloa Minun Lahteni ympäristötaidetapahtumaan!

Lahden seudun kuvataideopettajat opiskelijoineen