Kesäyrittäjyys

Teksti ja kuvat: Leena Valtonen

Kannaksen lukion yrittäjyysryhmäläiset osallistuivat Lahden 4H-yhdityksen järjestämään Kesäyrittäjyys 2022 infotilaisuuteen torstaina 24.3.2022. Toiminnanohjaaja Moona Tuononen esiteli 4H-yhdityksen tarjoamia kesäyrittäjyys- sekä yrittäjyyspalveluja että mahdollisuuksia jatkaa omaa yritystoimintaa myös kesän jälkeen.

Esittelyn jälkeen pohdittiin toiminnallisesti omia vahvuuksia kesäyritystoiminnan käynnistämiseksi erilaisten näkökulmien ja tehtävien kautta. Moona Tuononen opasti myös kesäyrittäjyys 2022 hakemuksen laatimisessa opiskelijoita.

Tänä kesänä Lahden kaupunki tukee jälleen lahtelaisia koululaisia ja opiskelijoita yrittäjyyteen yhteistyössä Lahden 4H-yhdistyksen kanssa. Kesäyrittäjyyden tavoitteena on tarjota nuorille kokemuksia yrittäjyydestä. Kohderyhmänä ovat kaikki lahtelaiset 13-28-vuotiaat koululaiset ja opiskelijat, jotka haluavat testata omaa liikeideaansa käytännössä. Kesäyrittäjiä tuetaan kaupungin maksamalla 300 euron arvoisella kesäyrityssetelillä.

Hei, kiinnostuitko? Tutustu ohessa olevaan liitteeseen Kesäyrittäjyys 2022 ja täytä hakemus ohjeen mukaan netissä. Kesäyritysseteleitä on rajoitettu määrä, joten hakemus kannattaa tehdä pian. Päästäksesi mukaan sinun tulee osallistua 4H-yhdistyksen yrittäjyyskoulutukseen. 4H-yrityskoulutus pidetään huhtikuulla 2022 ja siitä ilmoitetaan mukaan pääseville.

Kesäyrittäjäksi ryhtyminen ja rahallisen tuen saaminen edellyttää, että:

· kotikuntasi on Lahti

· olet 13-28-vuotias koululainen tai opiskelija

· täytät hakemuksen Kesäyrittäjäksi vuonna 2022

· tulet hakemuksesi perusteella valituksi mukaan kesäyrittäjäksi

· osallistut Lahden 4H-yhdistyksen koulutukseen ja raportoit yrityksesi toiminnasta saatujen ohjeiden mukaan

· 4H-yrityskurssi järjestetään huhtikuulla 2022

Yhteistyössä Lahden kaupunki, Ohjaamo Lahti, Koulutuskeskus Salpaus, Lahden 4H-yhdistys ry ja Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Lahden 4H-yhdistyksen Kesäyrittäjyys 2022 kontaktihenkilöinä toimivat:

toiminnanjohtaja Petra Kerkkä petra.kerkka@4h.fi p. 050 462 2511

toiminnanohjaaja Moona Tuononen moona.tuononen@4h.fi p. 044 525 4446