Huoltajalle

• Ohje Wilma-tunnuksen luomiseen

Lahden kaupunki on ottanut elokuun alussa käyttöön suomi.fi-palvelut Wilmassa. Käyttöönotetut palvelut mahdollistavat mm. sen, että huoltaja voi itse luoda omat huoltajatunnukset Wilmassa ilman oppilaitoksesta saatavaa avainkoodia. Katso ohjeet Wilman kirjautumissivulta.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä apulaisrehtori Hanna Luttiseen.

• Vanhempainillat

Uusien ykkösten vanhempainilta järjestettiin etänä syyskuussa julkaisemalla vanhempainiltamateriaali etusivullamme.

Kakkosten vanhempainilta järjestetään huhtikuussa.

Abien vanhempainilta järjestettiin 14.1. etänä Zoomissa. Katso materiaali: III vanhempainilta Kannas 2021.pptx

• Loma-anomukset

Huoltaja anoo alaikäisen lukiolaisen läsnäolovapautukset Wilmassa omilla tunnuksillaan. Anomus ohjautuu suoraan oikealle käsittelijälle.

Täysi-ikäinen opiskelija anoo läsnäolovapautukset itse.

Lomamatkat suositellaan ajoittamaan koulujen lomaviikoille. Muutamankin päivän poissaolo lukiokursseilta hankaloittaa opiskelua merkittävästi.

Lahden lukiokoulutuksessa ei myönnetä yli viikon mittaisia läsnäolovapautuksia lomamatkoja varten – lyhyemmätkin lomat vain harkinnan mukaan.

Läsnäolovapautukset on syytä anoa ennen matkan ostamista.