Kannaksen lukio palaa juurilleen Terijoelle

Uunituoreen tiedon mukaan Kannaksen lukio avaa elokuussa sivutoimipisteen koulun alkuperäiselle sijaintipaikkakunnalle, Terijoelle. Rehtori Jyrki Rosti on uudistuksesta innoissaan. “Pystymme tarjoamaan täysin uudenlaisia kursseja lukiolaisillemme. Mahdollisuudet muun muassa venäjän kielen, perinnerakentamisen ja purjelautailun opiskeluun ovat Terijoella huikeat”, Rosti intoilee. Uuden oppimiskeskuksen rakentamiseen on saatu suuri rahalahjoitus koulun entisiltä opiskelijoilta, jotka haluavat pysytellä nimettöminä. Opiskelijoille tarjotaan Terijoella majoitus ja ateriat. Myös viisumin hankkimisessa avustetaan, Rosti lupaa. Toistaiseksi myös Kannaksenkadun tiloissa jatkuu opiskelu, mutta on mahdollista, että tulevaisuudessa koko toiminta siirtyy Terijoelle. “Katsotaan, miten pilottivaihe sujuu”, toppuuttelee Rosti. Halukkaat opiskelijat voivat hakea Terijoelle lomakkeella, joita löytyy apulaisrehtorin huoneessa olevasta kassakaapista. Huoltajille järjestetään infotilaisuus Terijoen oppimiskeskuksesta ravintola Pikku Hanhessa 4.4. klo 19. Opettajista innostuksensa Terijoelle siirtymiseen on ilmaissut jo ainakin innokkaana auringonpalvojana tunnettu ib-koordinaattori Sami Sorvali. “Terijoella paistaa aina”, mainostaa Sorvali.

(Huomaa julkaisupäivä: kyseessä on tietenkin aprillipila!)

lataus (1)