Tiedote uusille opiskelijoille: valintojen tekeminen wilmassa

Avaa Wilma Kannaksen kotisivulta.

Kirjaudu Wilmaan omilla AD- tunnuksilla.

Käyttäjätunnus on yleensä etunimi.sukunimi   (pienellä , huom. ä=a )

Jos et saa Wilmaa auki rehtorin antamilla tunnuksilla, niin kirjoita salasana ensin Wordiin ja kopioi se sieltä.

Muuta heti salasana.

Salasanassa pitää olla
– vähintään 8 merkkiä
– vähintään 1 iso kirjain
– vähintään 1 pieni kirjain
– vähintään 1 erikoismerkki (esim. numero.)

Kirjoita uusi salasanasi muistiin

Mene kohtaan ”Kurssitarjotin” ja sitten kohtaan kurssitarjottimeen

wilmaohje

Ota opoon yhteyttä, jos opiskelet pitkää eli A venäjä (Tiirismaa 1. jakso 6-koodi, 2. jakso 6-koodi, 4.jakso 5-koodi).

Muut poikkeavat kurssit voit itse laittaa lukujärjestykseesi tai opo auttaa syksyllä oppitunnilla

esim. jos sinulla on pitkä eli A saksa (Lyseo 2. jakso 5-koodi. 3. jakso 6-koodi, 5. jakso 5-koodi), A ranska (Lyseo 2. jakso 2-koodi, 3. jakso 5-koodi,4.jakso 5-koodi) lyhyt venäjä (Tiirismaa 3. jakso 6-koodi, 4. jakso 6-koodi, 5.jakso 5-koodi) tai opiskelet suomea toisena kielenä S2 (Kannas 2. jakso 5 koodi, 5.jakso 6-koodi).  Jos opiskelet S2 kieltä, älä laita silloin äidinkielen kursseja lukujärjestykseesi. Elämänkatsomustieto ET (Tiirismaa 3. jakso 5 koodi, 5. jakso 5-koodi), älä laita silloin uskonnon kursseja lukujärjestykseesi. Ortodoksinen uskonnon ja Islamin opiskelu aloitetaan vasta toisena vuotena.

Avaa kaikki Kannaksen 5 jaksoa

wilmantarjotinkuva

Naputtele hiirellä itsellesi sellainen lukujärjestys, kun rehtorin antamassa paperissa on tummennettuna.

Laita itsellesi oikea liikunta eli LI01P on pojat ja LI01T on tytöt.

Sinun on käytävä joko MU02 tai KU02, kummankin voit valita.

Ota ensimmäiselle vuodelle:

KE02 ja FY02 ja FY03 jos aiot käydä kemiaa tai fysiikkaa enemmän kun yhden kurssina.

Jos opiskelet lyhyttä saksaa SAB, ranskaa RAB tai espanjaa EAB niin laita ne lukujärjestykseesi.

Jos olet jo peruskoulussa opiskellut saksaa tai ranskaa ja haluat jatkaa sen opiskelua lukiossa, niin opiskelu voidaan aloittaa silloin kolmannesta kurssista (SAB03, RAB03).

Matematiikan 1 kurssi (MAY01) on kaikilla lukion opiskelijoilla yhteinen.

Jos opiskelet pitkää matematiikkaa, niin laita ne silloin lukujärjestykseesi MAA02, 03, 04, 05.

Voit myös ottaa teatteria (TEA).

ÄLÄ VALITSE v_ – alkuisia kursseja, ne ovat kakkosille ja abeille!

Valintoja ei tarvitse tallentaa, ne tallentuvat automaattisesti.

Tavoitteena on, että ensimmäisen jakson valinnat ovat kunnossa, koska muut jaksot keritään tarkistamaan ja tarvittaessa muuttamaan opon tunnilla. Opot ovat koululla 8.8.2016 klo 8-16.

Hanki kesän aikana ensimmäisen jakson oppikirjat. HUOM! Osa on sähköisiä kirjoja.

Opiskelijailmoitus ( tehdään kotona)

Mene oikeaan reunaan ”Lisää”   ==>  ”Lomakkeet” ==> opiskelijailmoitus.
opiskelijailmoituksen tekeminen

opiskelijailmoituksen tekeminen2

Täytä lomake kotona huoltajan kanssa, tulosta se ja palauta huoltajan allekirjoituksella varustettuna ryhmänohjaajan lokerikkoon viimeistään pe 12.8.

HUOM! Tulostamisen jälkeen tietoja ei saa enää muuttaa kynällä.

Lomakkeen voit tulostaa kotona kohdasta Tulosteet.