Kannaksen ja Tiirismaan opiskelijoita Kataloniassa

¡Buenos días!

Kannaksen ja Tiirismaan espanjan opiskelijat ovat nyt olleet Lleidassa Kataloniassa muutaman päivän ajan vaihtoprojektin vastavierailulla. Opiskelijat majoittuvat perheissä ja käyvät koulua paikallisen parinsa kanssa tutustuen paikalliseen kulttuuriin ja elämäntapaan. Pienoisten päivärytmiin liittyvien alkukankeuksien jälkeen yhteiselo sujuu mainiosti ja kommunikointi tapahtuu niin espanjaksi, englanniksi kuin elekielelläkin.

Tähän mennessä vierailukohteina kuvan Seu Vella-linnoituksen ohella on ollut mm. Barcelona ja maailmankuulu Sagrada Familia -kirkko. Espanjan opiskelua on koululla tasokkaiden espanja toisena kielenä (ELE) -opettajien ohjaamana.

Ennen sunnuntain aikaista paluulentoa teemme vielä aurinkorasvankäryisen retken Pyreineiden esivuoristoon ja lauantain opiskelijat viettävät isäntäperheidensä kanssa.

¡Hasta pronto!