Kannaksen kymppi -liikuntatapahtuma 16.5.

Kannaksen lukion uusi kestävyysliikuntatapahtuma Kannaksen kymppi järjestetään tiistaina 16.5. klo 13.15 alkaen. Tapahtumaan osallistuvat kaikki Kannaksen opiskelijat ja opettajat. Iltapäivän oppitunteja ei siis järjestetä. Tapahtumaan osallistuvat myös ne, joilla ei olisi oppitunteja yhden jälkeen. Kannaksen kymppi alkaa ja päättyy koulun pihalla. Tapahtumaa edeltää ryhmänohjaustuokio (klo 12.45-13), jonka jälkeen on mahdollista vaihtaa liikkumiseen sopivat vaatteet.

Valittavana on seuraavat vaihtoehdot:

1. Juoksu/kävely 10 km
  2. Juoksu/kävely 6 km
  3. Pyöräily 26 km
  4. Pyöräily 12 km

Linkistä pääset katsomaan tarkan reitin sekä etukäteen että tapahtuman aikana. Juoksu-/kävelyreittien varrella on muutamissa kohdissa liikenteenohjaajia, joilla on myös ensiapuvälineitä. Muista liikennesäännöt ja noudata varovaisuutta liikenteessä. Huom! Pyöräilyssä on oltava kypärä. Hätätilanteessa soita rehtori Jyrki Rostille, puh. 050 5597840.

Jos haluat ajanoton juoksuun/pyöräilyyn tai oman vesipullon sijoitettavaksi johonkin liikenteenohjauspisteeseen, ilmoita siitä etukäteen vastaamalla tähän viestiin.

Tapahtuman aikataulu

• Klo 13.15 koulun pihalla alkulämmittely: alkulämmittelyksi on Zumbaa (ohjaajana Zumba-ohjaaja Ansku Lehtinen) tai vaihtoehtoisesti ulkokorista, painia, mölkkyä, slackline-tasapainoilua, footbagia. Alkulämmittely kestää n. 20 minuuttia.
  • Klo 13.35 matkaan lähtevät 10 km lenkin tai 12 km / 26 km pyöräilyn valinneet.
  • Klo 13.45 matkaan lähtevät 6 km lenkin valinneet.
  • Paluu koululle oman vauhdin mukaan, kuitenkin viimeistään klo 16. Huolehdi, että nimilistaan tulee merkintä, kun olet palannut lenkiltä.

Mukavaa tapahtumaa ja liikkumisen iloa jokaiselle!

Terveisin,

Kannaksen aktiivisuusryhmä