Kannaksen opiskelijoita Juvenes translatores -käännöskilpailussa

Kannaksen lukio osallistui ensimmäistä kertaa Euroopan komission joka vuosi järjestämäänJuvenes translatores -käännöskilpailuun. Suomesta kilpailuun arvottiin ilmoittautuneiden joukosta 13 koulua, sama määrä, kuin maalla on edustajia Europarlamentissa. Osallistujia sai olla koulua kohden 2-5, Kannaksesta osallistui neljä opiskelijaa.

Kilpailu järjestettiin 22.11. klo 11-13. Kilpailussa osallistuja kääntää tekstin haluamastaan kielestä vahvimmalle kielelleen. Tekstin ymmärtämisen lisäksi tulee tuottaa sujuva kohdekielinen teksti. Kannaksessa osallistujat valitsivat käännettäväkseen englantia ja ruotsia.

Kilpailu tarjoaa vuosittain mielenkiintoisen kokemuksen kielistä kiinnostuneille. Pääpalkintona jokaisessa osallistujamaassa on matka Brysseliin palkitsemistilaisuuteen.