Beyond 2030 Challenge -tiedekilpailu elokuussa

Valtakunnallinen Beyond 2030 Challenge kutsuu kaikki Suomen toisen asteen oppilaitokset mukaan elokuussa alkavaan tiedekilpailuun! Turun kaupungin ja Bayerin perustama kilpailu alkaa elokuussa.

Kilpailun kunnianhimoisena tavoitteena ja opiskelijoiden tehtävänä on kehittää planeetan ja ihmiskunnan pelastavia ratkaisuja tieteen ja teknologian keinoin. Ideat voivat liittyä ilmastonmuutokseen, kestävään kehitykseen, kiertotalouteen tai sosiaaliseen ympäristöön tai hyvinvointiteknologiaan tai köyhyyden ja sairauksien vähentämiseen. Toteutuksessa huomioidaan toisen asteen oppilaitosten korkeakouluyhteistyö ja Teknologiakampus Turun korkeakouluopiskelijat toimivat kilpailijoiden mentoreina koko kilpailun ajan. Yksityiset yritykset ovat kilpailun sponsoreita ja osallistuvat kilpailun toteutukseen tuomariston jäseninä.

Lounais-Suomen alueella vuonna 2020 lanseerattu tiedekilpailu laajenee tänä vuonna valtakunnalliseksi ja kaikki Suomen toisen asteen opiskelijat on kutsuttu mukaan. Vuoden 2020 kilpailu oli menestys, keräten huikeat 41 ilmoittautunutta joukkuetta tasapuolisesti lukio- ja ammatillisen koulutuksen oppilaitoksista. Kilpailun avulla haluamme kannustaa toisen asteen opiskelijoita tieteen ja teknologian koulutus- ja urapoluille.

Ensimmäisen Beyond 2030 -tiedekilpailun tunnelmia voi katsoa täältä ja voittajien kilpailutyöt löytyvät tästä uutisesta. Kilpailu alkaa 11. elokuuta ja opiskelijat voivat ilmoittautua mukaan 1-4 hengen joukkueilla 15. lokakuuta asti, samasta oppilaitoksesta voi ilmoittautua useampikin joukkue. Kilpailuun ilmoittaudutaan lähettämällä yhden sivun mittainen suunnitelma kilpailun kotisivujen kautta. Kilpailun upeat palkinnot julkistetaan elokuun avajaispäivänä.

Suomen suurin tiedekilpailu alkaa heti lomien jälkeen – kootkaa joukkueenne ja tulkaa mukaan!

kuvan lähde: https://www.turku.fi/uutinen/2020-10-06_beyond-2030-challenge-tiedekilpailu-edennyt-projektivaiheeseen-kilpailusta