Kannakseen uusi fitness- ja kehonrakennuslinja!

Ensi syksystä lähtien Kannaksessa voi opiskella fitness- ja kehonrakennuslinjalla. Linja ei valitettavasti ehtinyt tämän kevään yhteishakuun, mutta syksyllä aloittavat uudet ykköset voivat halutessaan valita sen. Erikoislinjan kursseja voivat valita myös toisen ja kolmannen vuosikurssin opiskelijat.

Harjoittelua varten rakennetaan uusi ultramoderni kuntokeskus, joka sijoittuu koulurakennuksen piha-alueelle. Rakentamista varten on saatu rahoitusta Euroopan sosiaalirahaston Lukioikäisten nuorten myönteinen kehonkuva -hankkeesta. Kuntolaitteet ovat saman valmistajan, jonka välineillä myös NASA:n astronautit harjoittelevat. Keskus rakennetaan kauttaaltaan lasista. “Vain paras on kyllin hyvää opiskelijoillemme. Oman lisämausteensa harjoitteluun tuo se, että tiloihin on näkyvyys myös kadulta ja pihalta. Salilla otettujen selfieiden suuresta määrästä voi päätellä sen, että treenaamista ja sen tuloksia esitellään mielellään muillekin”, valottaa suunnitelmia rehtori Jyrki Rosti.

Suuntautumisvaihtoehdon nimi on FITTA (lyhenne sanoista Fitness Innovation Tradition of Terijoki ABS). Vain ruotsinopettajat äänestivät nimiehdotusta vastaan. Myös rakennettava kuntokeskus kantaa nimeä FITTA.

Uusia rekrytointeja ei ainakaan näillä näkymin ole tulossa. “Meillä on nykyisessäkin opettajakunnassa useita henkilöitä, jotka treenaavat tavoitteellisesti ja kovaa. Lisäksi ne opettajat, joilla ei tällä hetkellä ole edellytyksiä opettaa uuden suuntautumisvaihtoehdon kursseja, osallistuvat kesälomallaan neljän viikon boot camp -valmennukseen Vierumäellä. Pienellä työkierrolla saamme varmasti aikaan parhaan mahdollisen tiimin uuden linjan tarpeisiin. Aion itse opettaa vaativimpia kehonrakennuksen kursseja”, kertoo rehtori Jyrki Rosti. Tulevaa Kannaksen omaa bikini fitness -kilpailua on puolestaan lupautunut tuomaroimaan IB-koordinaattori Sami Sorvali.

Kurssit löytyvät ensi lukuvuoden kurssitarjottimesta tunnuksella FITTA. Tarjolle tulevat syyslukukaudella ainakin seuraavat kurssit:

FITTA1 Monipuolinen saliharjoittelu eri välineillä sekä kehonpainoharjoittelu

FITTA2 Aktiiviliikkujan ravitsemus: tuloksellisuutta harjoitteluun ruoasta ja ravintolisistä

FITTA3 Lihastasapainon, liikkuvuuden ja ryhdin analyysi ja siihen liittyvä harjoittelu

FITTA4 Kohti bikini fitness -kilpailua

Lisätietoa löytyy täältä.

Viime vuonnakin Kannas uudistui huhtikuun alkupuolella. Lue lisää täältä.