Ilmoittautumisohjeet uusille opiskelijoille

Ottaaksesi vastaan opiskelupaikan Kannaksen lukiossa sinun täytyy tehdä kaksi asiaa:

1. Hyväksy Kannaksen lukion opiskelupaikka Opintopolku-järjestelmässä.
  2. Täytä Kannaksen lukion kotisivulta löytyvä sähköinen ainevalintakysely viimeistään su 14.6.
    Kyselyssä kysytään lukujärjestyksen tekemiseen vaikuttavia alustavia ainevalintojasi (pitkä vai lyhyt matematiikka, kielet, katsomusaine, valinnaiset taito- ja taideaineet). Tutustu ensin ainevalintakyselyn kysymyksiin ja harkitse valintojasi. Vasta sitten avaa kysely uudelleen, täytä vastaukset ja lähetä. Pohdintaasi voi auttaa se, että mietit valintojasi yhdessä jonkun sinut hyvin tuntevan aikuisen, esimerkiksi huoltajasi, kanssa.

Opiskelupaikka on otettava vastaan viimeistään 25.6.2020. Jos et aio ottaa opiskelupaikkaa vastaan, pyydämme ystävällisesti ilmoittamaan siitä rehtorille (jyrki.rosti@lahti.fi).

Poikkeusolojen vuoksi teemme uusille opiskelijoille ensimmäisen jakson lukujärjestyksen valmiiksi. Muiden jaksojen lukujärjestykset pääset tekemään itse ensimmäisen jakson aikana opinto-ohjaajan ohjauksessa. Lukujärjestyksen voit nähdä Wilmassa heti, kun se on valmis.

Wilma-tunnukset pysyvät entisellään Lahden kaupungin peruskouluista tulevilla opiskelijoilla. Muista peruskouluista tuleville lähetämme mahdollisimman pian erillisen sähköpostin, jossa on ohjeet uuden Wilma-tunnuksen luomiseksi.

Ensimmäinen lukuvuotesi Kannaksen lukiossa alkaa keskiviikkona 12.8.2020 klo 9.00. Päivä alkaa yhteisellä tilaisuudella Terijokisalissa ja päättyy viimeistään klo 14. Päivä sisältää ryhmänohjausta, tutoreiden tapaamista ja uuteen opiskelupaikkaan tutustumista. Lukujärjestyksen mukainen opiskelu alkaa torstaina 13.8.2020. Oppimateriaaleja tarvitaan jo 13. elokuuta, joten sinun on hyvä tutustua kotisivujemme oppimateriaaliluetteloon ja hankkia itsellesi ensimmäisen jakson oppimateriaalit valmiiksi.

Jokaisella opiskelijalla täytyy olla lukio-opiskeluun ja yo-kirjoituksiin soveltuva kannettava tietokone. Laitteen valitsemiseen löytyy ohjeita kotisivuiltamme. Tutustu myös uuden opiskelupaikkasi käytänteisiin kotisivujemme opinto-oppaan avulla.

Olet erittäin lämpimästi tervetullut Kannaksen lukioon! Tänne voit tulla juuri sellaisena kuin olet!

Koko Kannaksen väen puolesta

Jyrki Rosti, rehtori